Lite kort...


Av en bekant hörde jag för ett tag sedan att år 2042 är Svenskarna minoritet i Sverige.
Så då vaknar ju intresset för att kika närmare på hur inkomsten ser ut.
Så jag sökte runt och fann en hemsida där statistiken såg seriös och sann ut. När jag kollar vidare på sidan så fann jag att år 2009 slog Sverige rekord i att ta in invandrare, aldrig tidigare hade man tagit in så mycket som då.
Inte mindre än 102 280 personer invandrade till Sverige under det året. 102 280 personer är i mina ögon alldeles för mycket, kanske att man tar ner antalet till max 5 000. Det antalet under en 100-års period skulle ändå innebära 500 000, plus att dom med stor sannolikhet får barn. Så man kan kanske räkna med ca. 800 000 personer under en 100-års period, vilket låter bra mycket bättre än vad vi har i dagsläget.

Sen är ju en självklarhet för ett fungerande samhälle att vi sätter lite "högre ribba". Att komma hit utan minsta instresse av att lära sig Svenska språket är ju löjligt. Det förstår väl vem som helst att det inte funkar så i längden.
Så jag skulle se högre krav på att få bo kvar i Sverige.





Kommentarer
Postat av: heja sverige woho!

helt rätt ! ta in dom som verkligen vill och behöver våran hjälp istället, så tycker jag iallafall :D

2010-04-13 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0