Ensamkommande flykting"barn"

Tänkte börja med att hälsa på alla, jag ska gästskriva här på denna blogg i detta inlägg och se vad ni säger om detta, mig får det att må illa i vilket fall som,"trevlig" läsning hoppas detta kan få några att kolla vidare på hur snett fördelat det blivit i Sverige idag.

Moderaterna lovade att sysselsätta flera av dom som var långtidssjukskrivna, väl till makten satte dom denna ide på pränt.Det vi idag ser är följande 50.000personer som kommer kastas ut ur sjukförsäkringen pga dom ej är sjuka enligt nya regler och reformer.
Vid årskiftet hade 14.300personer slut på dagar efter sjukskrivna i minst 2½ år och och 10.400 blev då inskrivna på arbetsförmedlingen i deras regi.
En av dessa är en man som efter att förlorat sin sjukersättning tvingas leva på 3.500kr/månad, detta är troligt lite pengar och en säkning med ca 7.500kr/mån.
Utan att disskutera arbetsmarknadspolitik allt för mycket så  ska vi sedan kolla på ett hål i våran budget där det finns otroliga mängder med pengar.

Våra sk ensamkommande flykting"barn" kostar ca jag citerar Politiskinkorrekt.info "ostar kommunen närmare 60.000 kronor i månaden, plus riktade bidrag till skola, landsting, socialtjänst samt för barnets gode man. Utöver det får varje kommun som tar emot barn en årlig ersättning på 500 000 kronor."
Om vi bara räknar på just dom kostnaderna varje månad så kostar ett "barn" 101666kr/mån vilket är en helt absurd summa, jo men visst tänker då ni, tänk på dessa stackars små barn, jo om det nu vore små barn vi räddade skulle det kanske inte göra så mycket, men om vi kollar på Danmark som har testat att ålderstesta 120 av ensamkommande flyktingbarn så visade det sig att 71 av dessa 120 var vuxna, i Norge har liknande tester gjorts och där var 9 av 10 "barn" över 18år.

Under 2009 kom det 2250 "barn" till Sverige för att få asyl, av dessa beräknas 63% få asyl, det innebär 1411 nya "barn" som alla dom kostar minst 101666kr/mån, det innebär alltså att dom kostar oss hör o häpna 1721408712kr varje år, alltså ENMILJARD,SJUHUNDRATJUGOENMILJONER,FYRAHUNDRAÅTTATUSEN,SJUHUNDRATOLV kr varje år, detta är HELT sjukt.
Alltså bara under 2009, under 2010 beräknas det komma 2400 "barn" vilka säkerligen ännu fler kommer få asyl om vi känner Sverige rätt.
Här finns det alltså pengar att gödsla med, vi vägrar att ta hand om dom som mår dåligt i vårt land, som är dom som egentligen förtjänar att få våran hjälp, jag betalar skatt, för att om jag nån gång blir allvarligt sjuk vill jag att det ska finnas vård och rehab för mig där.
Skulle kunna skriva och skriva och skriva om detta för det gör mig otroligt upprörd, men jag låter er alla få läsa och begrunda och säger bara, rösta Svenskt låt oss ta om hand om det vi har rösta Sverigedemokraterna 2010!
Tack för mig. Ny som jag är glömde jag länka källor vilket är ett måste för att ni ska kunna se det jag ser. * http://politisktinkorrekt.info/2010/04/21/alla-dessa-ensamkommande/ * http://politisktinkorrekt.info/2010/04/16/danmark-alderstestar-barn-71-av-120-var-vuxna/ * http://politisktinkorrekt.info/2010/02/21/12-utforsakrade-svenskar-pa-1-flyktingbarn/ /P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0